Sunday, May 12, 2019

THE MILLENNIALS: One Year of Pakatan

THE MILLENNIALS: One Year of Pakatan: We hope Pakatan will buck-up and do more for the people, stop playing politics and just focus on The People’s wellbeing. The Rakyat had so much hope for Pakatan after 9th May 2018. Today Pakatan dah hancurkan harapan rakyat Malaysia. https://www.youtube.com/watch?v=EpNYjHZjOG8

Monday, April 29, 2019

Court throws out Najib's application to quash SRC charges

Court throws out Najib's application to quash SRC charges: The judge says there is no suggestion that Najib Razak has been misled or confused, and that the former prime minister's claim that the charges are vague is unsubstantiated.

Wednesday, September 12, 2018

Makan Colek

Makan colek dengan lazatnya selepas solat maghrib.

Bandar Baru UDA berhadapan RHB Bank adalah kawasan penjualan makanan rengan colek yang di perintah pindah oleh YM Tengku Mahkota, Johor, dari bawah jam besar padang MPJB di Seri Gelam, Johor Bahru.

Kami  bertiga, Noriah, Fauziah dan saya, selepas solat maghrib makan colek dan rojak buah, pada hari Selasa malam 11 September, 2018.

Noriah teringin nak makan. Khamis 6 September, 2018, Ayunita dan anaknya Syakir datang ke Johor Bahru dengan bus express dari TTBS Kuala Lumpur lalu diajak makan colek lepas solat maghrib.

Sekarang Noriah pula berahi sangat nak makan lagi sejak semalam tapi hanya mampu pergi hari ini.

Noriah bayar RM28.00 tanpa termasuk minuman yang saya bayar RM4.00.

End

Rehlah Ke Melaka

Cuti 3 hari kami pergi Melaka. Tidur 2 malam D’Pantai Homestay, Kuala Sungei Baru,
Melaka.

Saya berempat Noriah, Fauziah dan Norhana Marisa dari Johor Bahru. Anakanda Ayunita dan
cunda Syakir dari Kuala Lumpur. Mereka datang ke Johor Bahru naik bas express dari TABS, Kuala Lumpur, 6 September, 2018, dan tiba Larkin Sentral jam 6.00 petang.

Ayunita telah menempah Homestay tersebut dengan cengkeram RM100.00 manakala baki RM300.00 dibayar on-line setelah check-out pada 9 September, 2018.

Masmera yang tidak ikut serta kerana kesihatan hanya benarkan anaknya Hana ikut sama. Masmera bermurah murah hati sumbang RM200.00 untuk makan sea food di Melaka.

Hurumi, isterinya Nordiana dan 3 anak, datang dari Shah Alam dengan kereta Azla sampai di homestay, Melaka, kira2 jam 9 malam. Mereka tinggal di salah satu daripada 3 bilik di homestay yang sama. Beliau bermurah hati dalam perjalanan telah membeli barang makanan seperti sardin, roti, mentimun, dll., keperluan kita.

Hurumi mengail di laut berdekatan hanya dapat ikan buntal. Malam tidak mengail kerana tiada umpan.

Budak2 sangat saka berenang dan bermain pasir. Kami orang dewasa dapat banyak remis sehingga dapat menjamu Norzila, anak saudara sepupu Fauziah, yang datang ziarah kami dengan suaminya dari Sungai Udang berdekatan. Mereka pulang kira2 jam 12.30 tengah malam.

Kami bertolak dari Johor Bahru 7/9/2018 mulai jam 10 pagi. Sampai di destinasi jam 11.30 siang manakala Hurumi berlepas dari Shah Alam tengah hari lepas kerja. Kami check out jam 12 tengah hari Ahad 9 Septamber, 2018.

Setelah makan heavy breakfast di Pengkalan Balak kami berpisah dengan Hurumi yang hendak pulang ke Shah Alam.

Dalam perjalanan balik kami hantar Ayunita ke Imperial Hotel, Bandar Hilir, Melaka, di mana anakanda, Suhami Hj. Salam, suami Ayunita sedang menunggu. Mereka bermalam di situ satu malam dan sempat ziarah Maritime Muzium dan River Cruse di waktu malam bersama anak mereka Syakir. Keesokan harinya mereka balik ke rumah mereka di Antara Gapi, Selangor.

Kami selamat tiba di Johor Bahru jam 9 malam 9 September, 2018, dengan semua rasa gembira dan puas hati khasnya Syakir, Hana, Monzir, Amnah dan juga orang dewasa yang dapat mandi laut dan main pasir selama 3 hari.

Dari Johor Bahru kami guna hanya sebuah kenderaan iaitu Toyota Innova JRA 3717. Hurumi dari Shah Alam dengan keretanya sendiri  Perodua Azla.